پروژه راه آهن گيلان 48 درصد پيشرفت فيزيكی دارد
مديركل راه و ترابري گيلان گفت: اتصال شمال و جنوب كشور از طريق ريل و خارج شدن جابهجايي كالا از جادههاي استان گيلان از مهمترين دستاوردهاي ساخت راه آهن گيلان است.
مديركل راه و ترابري گيلان گفت: پروژه راه آهن استان گيلان بنا به اظهارنظر مسئولان وزارت راه و شهرسازی 48 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
سبحانالله عليپور در گفتوگو با خبرگزاری ايرنا افزود: راه آهن قزوين ـ رشت ـ انزلي به عنوان يك پروژه ملي نقش مهمي در آينده اقتصاد
استان گيلان خواهد داشت.
وي يادآور شد: پروژه راه آهن رشت ـ آستارا نيز آغاز شده و 10 كيلومتر آن اجرايي شده است.
وي اضافه كرد: با تكميل پروژه راه آهن استان گيلان، مشكلات بيكاري و
اشتغالزايي اين استان تا حدود زيادي برطرف خواهد شد، زيرا اين پروژه
ملي نقشي حياتي در اقتصاد اين استان دارد.
وي يادآور شد: اتصال شمال و جنوب كشور از طريق ريل و خارج شدن جابهجايي
كالا از جادههاي استان گيلان از مهمترين دستاوردهاي ساخت راه آهن گيلان
است.
مديركل راه و ترابري گيلان اظهار داشت: 100 درصد از جابهجاييهاي بار در استان گيلان هماكنون از
طريق جاده انجام ميشود كه با راهاندازي خط راه آهن، ظرفيتهاي بيشتري در
حمل و نقل نصيب استان گيلان خواهد شد.
وي گفت: استان گيلان در شرايط فعلي از نظر تنوع داشتن راههاي ارتباطي،
استاني برتر در ميان استانهاي شمالي و مجاور است و از اين نظر داراي اهميت
بسياري است.
وي يكي از ويژگيهاي استان گيلان را برخورداري از آزاد راه دانست كه 53 كيلومتر از راههاي استان را شامل ميشود.
وي يادآور شد: استان گيلان هماكنون داراي 10 هزار و 628 كيلومتر راه
اصلي و فرعي و بزرگراه و آزاد راه است كه در مقايسه با سال 1384 و قبل از روي
كار آمدن دولتهاي نهم و دهم از رشد بالايي برخوردار شده است.
علیپور طول راههاي استان گيلان در قبل از سال 1384 را 9 هزار و 396 كيلومتر اعلام كرد.