شهر لاهیجان همواره به عنوان یکی از شهرهای مهم و استراتژیک استان گیلان مطرح بوده و تاریخ لاهیجان همواره مردان بزرگی را به خود دیده است. شهر سیاهکل نیز در گستره تاریخ، مهد گیل و دیلم و یادآور دلاورمردیهای بزرگانی از آل بویه تا به امروز بوده است.
این دو شهرستان زیبا که زمانی در عرصههای اجرایی با اختلاف و درگیری بین مسئولان دست و پنجه نرم میکردند و برخی افراد نخواستند که این دو منطقه وحدت داشته باشند تا در مسیر توسعه قرار گیرند و همین عامل باعث عقبماندگی آنها در دو دهه پس از انقلاب بود، در دورههای ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی با گامهای بلند برای رشد و پیشرفت، شعار "وحدت برای عدالت و توسعه" بین فرماندار، امام جمعه، نماینده و مدیران اجرایی شهرستان را سرلوحه کار خود قرار دادند و انتصاب مسئولان، فارغ از حب و بغضها و تنگنظریها نیز در همین راستا صورت گرفت و در همین سالها بود که همه وزرای دولتهای هفتم تا نهم و مدیران کل و استانداران مختلف، از علی صوفی گرفته تا روحالله قهرمانی چابک به لاهیجان و حتی سیاهکل دعوت شدند تا از نزدیک در جریان پروژهها و عقبماندگیهای این دو منطقه قرار گیرند.
حاصل این سفرها، مکاتبهها و پیگیریهای نماینده دورههای ششم و هفتم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، رایزنی جهت تصویب، اخذ ردیف اعتباری، احداث و راهاندازی طرحها و پروژههایی چون شهرستان نمونه طبیعی و تاریخی گردشگری، منطقه ویژه اقتصادی، پروژه بام سبز به دریا، اتمام کمربندی لاهیجان پس از 12 سال، طرح عظیم شبکه آب D5 در بارکوسرا، بیمارستان 160 تختخوابی محله حاجیآباد (میدان انتظام)، اتوبان لاهیجان ـ رودبنه ـ چاف، منطقه نمونه گردشگری و زیستمحیطی تالاب بینالمللی امیرکلایه، شهرک صنعتی توستان، مراکز پزشکی سیتیاسکن و MRI، آموزشگاهها و دانشگاههای دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و سما و دهها پروژه دیگر در شهرستان لاهیجان1 و همچنین طرحها و پروژههایی چون بیمارستان 32 تختخوابی، توسعه شهرک صنعتی ازبرم، شهرک صنعتی دیلمان، بیمارستان دیلمان، سد گولک، کارخانه سیمان دیلمان، اجرای راه دیلمان ـ کلیشم ـ قزوین و پیرکوه ـ بن زمین به کمنی و انبوه قزوین از محل 2 درصد درآمد نفت (که اکنون راکد مانده است)، اتوبان سنگر به سیاهکل، تعریض راه بازکیاگوراب به سیاهکل، تعریض راه سیاهکل به دیلمان، روشنایی محور سیاهکل به دیلمان، دانشگاههای پیام نور، آزاد، سما و پروژههای مختلف دیگر در شهرستان سیاهکل2 میباشد که همگی یادگاری از همدلی و وحدت مردم، شوراهای شهر و روستا و مسئولین اجرایی بوده است.
اما کسانی که تا پیش از این و در زمان نمایندگی ایرج ندیمی در مجالس ششم و هفتم در زمانها و مکانهای مختلف سخن میراندند که همه این پروژهها روی کاغذ و حرف و شعار است، امروز از این پروژهها به عنوان کار خود و خدمتی ماندگار یاد میکنند!!! عجبا دیروز تقاطع و پل غیرهمسطح بازکیاگوراب حرف بود، اما امروز عمل است!؟ دیروز منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان، پروژه بام سبز به دریا، کارخانه سیمان دیلمان و دهها پروژه کوچک و بزرگ دیگر خیالبافی بود، اما امروز خدمت ماندگار است!؟ دیروز... اما امروز...!؟

به عنوان یک برادر ایمانی به این نوآمدگان دیررسیده پیشنهاد مینمایم بهجای مصادره به مطلوب و تحریف و انحراف تاریخ، این چند صباح باقیمانده تا پایان عمر کاری و اتفاق بزرگ زندگی خود را همچون مردمان پاکاندیش و نیکنهاد شهرها و روستاهای دور و نزدیک لاهیجان و سیاهکل به شکرگزاری و زبان تقدیر از زحمات گذشتگان و همه کسانی که برای اجرایی شدن این پروژهها خون دل خوردند و امروز با محبت و کلام و ذکر خیر از آنها یاد میکنند، سپری نمایند. مبادا قضاوت سخت تاریخ، همه نیکیهایمان را نیز از صحنه روزگار محو و زائل کند.
در پایان برای تنویر افکار مردم فهیم دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل، گوشهای از مستندات یکی از خیالبافیهای دیروز (1387-1378) که با دوراندیشی و پیگیریهای نماینده دورههای ششم و هفتم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی جهت گرهگشایی مشکلات حوزه حمل و نقل منطقه، امروز (1389) با مصادره به مطلوب به خدمتی ماندگار تبدیل شده است، اشاره میکنیم تا جامعه خود به درستی قضاوت نماید:3
پینوشت
1- كساني كه تا ديروز و در زمان نديمي مدير و مسئول بودند، فقط به خاطر آنكه پس از نديمي بركنار شدند (البته پس از چند سال از نمايندگي نديمي) اكنون با كانديداهاي ديگر هستند. اين كانديداها همان كساني هستند كه دست به همه كار زدند تا نديمي نباشد!!!!!!!!!!! اما امروز دست به دامن دوستان و طرفداران نديمي شدند. عجبا!!!!!!!!!!!!!
2- دسته دوم كساني هستند كه اطراف نماینده فعلي هستند و تا 3 سال پيش از كنار نديمي بودن به همهگونه منافع رسيدند و جزء اولين گروه خائنين شدند!
3- همين گروه دوم سال بعد نماينده فعلي را تنها خواهند گذاشت...