اين نقاش و منتقد هنري، گفت: محصص فردي بسيار صريح بود و حرفهايش را آنگونه كه فكر ميكرد، بدون ريا و چاپلوسي به زبان ميآورد و با اينكه زمينههاي سياسي چپ داشت، كمكم از سياست كنار كشيد و به سمت فرهنگ رفت.
جواد مجابي درپي درگذشت بهمن محصص ـ هنرمند نقاش و مجسمهساز ـ گفت: او يكي از 10 نقاش برتر ايران بود و شخصيتي فرهنگي داشت و در نقاشي، مجسمهسازي، تئاتر، ترجمه و شعر صاحبنظر بود.
اين نقاش و منتقد هنري در گفتوگو با خبرگزاري ايسنا، عنوان كرد: محصص با نمايشگاهي با عنوان "فيفي فرياد ميكشد" در دهه 1340 با آثارش معرفي شد و از آن پس، از جمله نقاشان نامآور ايران شناخته ميشد.
وي، افزود: محصص مردي فرهنگي با سطح دانش بالا بود؛ به اين معنا كه علاوه بر نقاشي مدرن، در مجسمهسازي نيز توانايي كامل داشت.
مجابي با اشاره به ديگر ابعاد فرهنگي شخصيت بهمن محصص، گفت: او كارگردان تئاتر بود و كارهاي متعددي از پير آندلو را به روي صحنه برد. بهعلاوه مترجم كارآشنايي بود و كتابهايي را از مالا پارته ترجمه كرد كه از نمونههاي بسيار خوب ترجمه است. همچنين در زمينه شعر صاحبنظر بود.
او در ادامه، بيان كرد: محصص فردي بسيار صريح بود و حرفهايش را آنگونه كه فكر ميكرد، بدون ريا و چاپلوسي به زبان ميآورد و با اينكه زمينههاي سياسي چپ داشت، كمكم از سياست كنار كشيد و به سمت فرهنگ رفت.
اين منتقد هنري، عنوان كرد: محصص از نقاشان ايراني است كه اهميت جسم انسان را در هنر ايراني مطرح كرد. در آثار او "بيسر بودن" و يا درگيريهاي جسمي و مشكلات و ابتلائات فيزيكي به چشم ميخورد و آثارش شامل افرادي است كه "سرهاي كوچك و بدنهاي فربه" دارند و در كارهايش، درگيريهاي جسم انسان بسيار مطرح است. بهعلاوه كارهاي اسطورهاي و تأثيرات هنر مديترانهاي در دورهاي از آثار او، كاملاً مشهود است.
مجابي، افزود: مجسمههاي بهمن محصص بيشتر مسأله مسخشدگي انسان معاصر را نشان ميدهد و به تغيير شكل بدن انسان در شرايط ناهنجار ميپردازد.